E-sport mindsets: Co je to tilt, a jak se toho zbavit?

Určitě to dobře znáš, prohraješ jednou a zapneš další hru. Chytneš leavera a zase prohra. Zapneš další, všichni si nadávaj a někdo vyloženě trolí. Ty už by ses nejradši podřezal, ale říkáš si, že to přece není možný, tak zapneš další. A tak pořád dokola, až se podíváš na svou match history a vidíš padesát odstínů červené. Stal ses obětí fenoménu zvaného tilt. Chceš vědět jak z toho ven?

 

Co je to tilt?

Tilt je původně výrazem ze světoznámé karetní hry poker. Jedná se o stav mysli, kdy je hráč psychicky a emocionálně zmatený nebo frustrovaný na základě špatných předchozích událostí. Z toho důvodu se jeho následující rozhodování a výkon výrazně zhoršuje, což vede k neustálému prohrávání.

Víš, co je na tiltu nejhorší? Že o něm nevíš, nebo si ho nevšimneš. V takovým případě se proti němu totiž nemůžeš bránit a zůstaneš zacyklenej v prohrách. Na to si musíš dát velkej pozor.

Pokud zjistíš, že jsi tilted a zrovna jsi dohrál hru, je strašně jednoduchý řešení. UŽ NEHRAJ. Dej si pauzu třeba 15 minut, hodinu nebo to pro dnešek úplně vypni. Ušetříš si tak hromadu nervů, proher a tvý MMR ti poděkuje.

 


 

Jak poznat tilt?

Zajímá tě, jak poznat, že jsi tilted? To v zásadě taky není nic hroznýho.

Řval jsi u týhle hry? Hrál jsi špatně? Štval tě někdo? Prohrál jsi? Flamoval tě někdo?

Pokud se ti cokoliv z toho v poslední hře stalo, zamysli se nad sebou, přemýšlej o tom, jak se cítíš. Jsi rozhozenej, naštvanej nebo něco podobnýho? Pak je ta správná chvíle na pauzu. Prostě to chce uvědomit si svý pocity a nevrhat se bezhlavě do další hry.

Pořádnej oříšek, ale je přestat tiltit v průběhu hry. Ti nejlepší jsou schopni svou psychiku podchytit při sebemenším náznaku nerovnováhy. V tomto ohledu by ti zatím mohl něco málo poradit první článek ze série E-sport mindsets: Reagovat se nevyplácí, kterej má s tiltem úzkou souvislost.

Všechno je to hodně o cviku a sebekontrole, takže na to, jak tilt podchytit už ve hře se podíváme někdy příště a pořádně.

 


 

Co s tím? Prevence!

Zatím si zapamatuj to zásadní. Prevence je ideální. Po každý hře se vyplatí zamyslet se nad svou psychikou a emocemi.

Přijde ti, že jsi rozhozenej? Dej si pauzu! Něco si přečti, skoč pro Big Shock!, zkoukni díl seroše nebo cokoliv jinýho a pokud jsi prohrál dej si pauzu preventivně vždycky.

Díky tomu budeš schopnej se na další hru znovu naplno soustředit a ukázat všechno, co umíš.

Nejde o to, že budeš hrát líp, ale nebudeš hrát hůř. A to je velmi důležité, protože když jsi tilted, tak ti ani Big Shock! nepomůže. Teda pomůže, vždyť píšem tenhle článek! Tak startuj hru a trénuj sebereflexi.

 


 

Víš o čem je řeč? Potkal ses už někdy s něčím podobným, nebo jsi tilt nikdy nezažil?

Dej nám vědět do komentářů, co si o tom myslíš!

 


 

 


Sleduj náš YOUTUBE

Sleduj náš Youtube

Omrknout v novým okně

Objev podobné články

Nové hry v prosinci: Just Cause, Insurgency a návrat první generace PlayStation!
Prosinec je tradičně silnější spíše na herní výprodeje, abyste se mohli zásobit na zimu, každopádně letos se urodilo pár zajímavejch kousků, který…
Dočíst celý
Karel poprvé v akci. Trénink na Dakar odstartoval vítězstvím!
Červenec nám pomalu končí a jeho poslední víkend se nesl ve znamení Karlovy velký zkoušky. Kdo, že je Karel? No to snad nemyslíš vážně! Čti dál a…
Dočíst celý
Co říkáte na nový Challenge Accepted limitky?
Už nějakej ten týden jsou v oběhu dvě nový příchutě. Ananas-kokos a káva-granátové jablko vzaly pulty útokem. Pojďme se podívat, co na ně říkáte!
Dočíst celý